تبلیغات
ناحق - مطالب دی 1395
منوی اصلی
ناحق
گرافیک در خدمت اسلام
  • کبلایی حمید پنجشنبه 30 دی 1395 12:00 ب.ظ نظرات ()
    السلام علیک یا بقیه الله . . .

    وخدا خواست که یعقوب نبیند یک عمر
    شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    بیت بیت غزلم شوق پریدن دارد
    وه که دیدار غزل درد کشیدن دارد

    چشم نرگس شده ات باده پرستم کرده
    سعی بین حرم و میکده دیدن دارد

    توبه کردم که قلم دست نگیرم اما
    هاتفی گفت که این بیت شنیدن دارد

    وخدا خواست که یعقوب نبیند یک عمر
    شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد

    صحبت از قیمت این غمزه و آن ناز مکن
    ناز عاشق کشت ای دوست خریدن دارد

    عجب این نیست که آهوی دلم صید تو شد
    طعم شهد لب صیاد چشیدن دارد

    آن زمانی که آب و گلت را بسرشت
    زیر لب گفت که این روح دمیدن دارد

    قصه ی دست و ترنج است تماشاگه عشق
    شکر وصل رخ تو جامه دریدن دارد

    دیدن روی تو راه دگری می خواهد
    شرح دیدار تو از شعر بریدن دارد

    شهریار
    آخرین ویرایش: پنجشنبه 30 دی 1395 12:07 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • والتین والزیتون
    قسم به حسن و حسین علیهما السلام

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    این روایت رو حتما مطالعه بفرمائید 

    عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فِی قَوْلِهِ تَعَالَی وَ التِّینِ وَ الزَّیْتُونِ وَ طُورِ سِینِینَ قَالَ التِّینُ وَ الزَّیْتُونُ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ وَ طُورُ سِینِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ ع 
    قُلْتُ: قَوْلُهُ فَما یُکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ قَالَ الدِّینُ وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع .
    بحار الانوار - جلد 24 - ص 105
    از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود مراد خداوند در سوره ی تین از تین و زیتون امام حسن و امام حسین علیهم السلام و مراد از طور سینین علی بن ابی طالب علیه السلام است.پس پرسیدم منظور از «فما یکذبک بعد بالدین - پس چه چیز تو را بعد از این دلایل روشن به تکذیب دین واداشت؟ » چیست؟ در پاسخ فرمودند مراد از دین ولایت امام علی علیه السلام است.
    آخرین ویرایش: جمعه 24 دی 1395 07:41 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید پنجشنبه 23 دی 1395 06:38 ق.ظ نظرات ()
    بسم الله الرحمن الرحیم

    تا تذکر ندهی
    درست نمی شود

    برای دانلود تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

    گاهی میبینی که حقی را پایمال کرده اند، انسان فاسدی در حال اخلال وارد کردن است؛ شخصی در حال رشوه گرفتن یا رشوه دادن است. شخصی را میبینی که دارد عمل زشتی مرتکب می شود ولی شک میکنی، تذکر بدهم یا نه!؟ جلویش را بگیرم یا نه؟ گزارشش را رد کنم یا نه؟
    - در این موقعیت به وعده خدا تکیه کن. یکبار هم که شده این ایه را زمزمه کن و بعد به حق عمل کن

    فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئْتُم بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ * هنگامى که افکندند، موسى گفت: «آنچه شما انجام دادید، سحر است. که خداوند بزودى آن را باطل مى کند.چرا که خداوند (هرگز) عمل مفسدان را اصلاح نمى کند.(یونس/81) وَیُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ * و او حق را به وعده هاى خویش، تحقّق مى بخشد. هر چند مجرمان ناخشنود باشند!»(یونس/82)
    آخرین ویرایش: پنجشنبه 23 دی 1395 06:45 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • این دعاها و آیه هائی که میخوانیم همه پر از درس است،
    لطفا برای رفع تکلیف نماز نخوانیم
    قرآن را با ترجمه بخوانیم
    بدون اینکار، همیشه همین هستیم که الان.

    البته این به آن منظور نیست که بدون این حالت نباید نماز خواند و ... . چرا ما با اصل نماز خودمان را پیش خدا لوس میکنیم، ولی لوس بازی به تنهائی کفایت نمیکند و باید چیزی در چنته داشته باشیم.
    والسلام

    امام علی علیه السلام:

    أَلَا لَا خَیْرَ فِی عِلْمٍ لَیْسَ فِیهِ تَفَهُّمٌ أَلَا لَا خَیْرَ فِی قِرَاءَةٍ لَیْسَ‏ فِیهَا تَدَبُّرٌ أَلَا لَا خَیْرَ فِی عِبَادَةٍ لَیْسَ فِیهَا تَفَكُّرٌ

    آگاه باشید که خیری در علمی که که فهمیده نشود نیست،
     آگاه باشید که خیری در خواندنی که در آن تدبر نباشد نیست،
     آگاه باشید خیری در عبادتی که در آن تفکر نباشد نیست.

    1- الكافی (ط - الإسلامیة)، ج‏1، ص36.

    آخرین ویرایش: جمعه 17 دی 1395 12:49 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید چهارشنبه 15 دی 1395 09:49 ب.ظ نظرات ()

    * خدا تنها به کسی اجازه ایمان میدهد که اهل تفکر باشد.

    * هنگام کسانی که نجات می یابند: پیامبران و کسانی اند که خدا به ایشان اجازه داده ایمان بیاورند.

    آیه ١٠٠ و ١٠٣ یونس:

    وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَن تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَیَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِینَ لَا یَعْقِلُونَ ١٠٠ - ثُمَّ نُنَجِّی رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا ۚ كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَیْنَا نُنجِ الْمُؤْمِنِینَ ١٠٣

    و هیچ کس نمى تواند ایمان بیاورد، جز به خواست خدا (و توفیق و یارى و هدایت او). و خداوند، پلیدى (کفر و گناه) را بر کسانى قرار مى دهد که نمى اندیشند.

    (یونس/١٠٠) - سپس (هنگام نزول بلا و مجازات،) پیامبران خود و کسانى را که (به آنان) ایمان مى آوردند، نجات مى دادیم و همین گونه، بر ما لازم است که مؤمنان (به تو) را (نیز) نجات بخشیم.(یونس/١٠٣)

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 15 دی 1395 10:29 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید سه شنبه 7 دی 1395 09:53 ق.ظ نظرات ()
    السلام علیک یا امیرالمومنین
    به عشق حضرت ابوتراب

    امام على علیه السلام:
     آداب ورسوم خویش را به فرزندانتان تحمیل نكنید ؛ زیرا آنان در روزگارى ، غیر از روزگار شما می زیند
    شرح نهج البلاغه ، ابن ابى الحدید ، ج 20 ، ص267 .

    برای دریافت تصویر در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید

    وقتی تایپوگرافی رو مینوشتم، قصدم این بود که ذره ای از علی عالی اعلی رو به تصویر بکشم.
    ران ملخی تقدیم به پیشگاه سلیمانی اش...


    به گردون ابرش از رحمت برآمد از دل دریا

    که دریا شد از آن صحرا، که صحرا شد از آن دریا

    زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده یوسف

    زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد بینا

    علیُ عالیُ اعلا، ولیُ والیُ والا

    وصی سید بطحا،به حکمش جمله مافیها

    حدیثی خاطرم آید که می فرمود پیغمبر

    به اصحابش شب معراج سِر لیله الاسرا

    به طاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت

    هزاران مسجدی اندر درون مسجد الاقصی

    به هر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی

    به هر محراب صد منبر به هر منبر علی پیدا

    زپیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن، گفتند

    که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا

    تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر

    به غیر از خود ندیدم هیچ کس در نزد آن مولا

    اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر

    نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها

    به گوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب

    که تا صبح از درون خانه بیرون پا ننهاد اصلا

    که ناگه جبرئیل آمد سلام آورد بر احمد

    که ای مسند نشین بارگاه قرب او ادنی

    اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما

    ولیت از همه بگذشت و با ما بود در بالا

    شعر از ابن سینا
    آخرین ویرایش: سه شنبه 7 دی 1395 10:18 ق.ظ
    ارسال دیدگاه