منوی اصلی
ناحق
گرافیک در خدمت اسلام
  • خردمند، عاقبت اندیش است

    مواظب باش میوه ی ممنوعه ی دنیا وسوسه ات نکند . . .


     

    أَعَدَّ اللَّهُ‌ لَهُمْ‌ عَذَاباً شَدِیداً فَاتَّقُوا اللَّهَ‌ یَا أُولِی‌ الْأَلْبَابِ‌ الَّذِینَ‌ آمَنُوا قَدْ أَنْزَلَ‌ اللَّهُ‌ إِلَیْکُمْ‌ ذِکْراً

    خداوند عذاب سختی برای آنها فراهم ساخته؛ پس از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید ای خردمندانی که ایمان آورده‌اید! (زیرا) خداوند چیزی که مایه تذکّر است بر شما نازل کرده؛

    سوره طلاق - آیه 10

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    فکر و اندیشه از یکسو، ایمان و آیات الهی از سوی دیگر، به شما هشدار می‌دهد که سرنوشت اقوام متمرد و طغیانگر را ببینید، و از آن عبرت بگیرید، مبادا در صف آنها واقع شوید. سپس مؤمنان اندیشمند را مخاطب ساخته، می‌افزاید: «خداوند چیزی که مایه تذکر است بر شما نازل کرده است» (قد انزل الله الیکم ذکرا).

    یاحق؛ ناحق

    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 23

    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: یکشنبه 1 بهمن 1396 07:06 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • سلام بر تو ای ترازوی سنجش اعمال

    وَ نَضَعُ‌ الْمَوَازِینَ‌ الْقِسْطَ لِیَوْمِ‌ الْقِیَامَةِ فَلاَ تُظْلَمُ‌ نَفْسٌ‌ شَیْئاً وَ إِنْ‌ کَانَ‌ مِثْقَالَ‌ حَبَّةٍ مِنْ‌ خَرْدَلٍ‌ أَتَیْنَا بِهَا وَ کَفَى‌ بِنَا حَاسِبِینَ‌

    ما ترازوهای عدل را در روز قیامت برپا می‌کنیم؛ پس به هیچ کس کمترین ستمی نمی‌شود؛ و اگر بمقدار سنگینی یک دانه خردل (کار نیک و بدی) باشد، ما آن را حاضر می‌کنیم؛ و کافی است که ما حساب‌کننده باشیم!

    سوره الانبیاء - آیه 47

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    در تفسیر اثنی عشری در این آیه ی شریفه میخوانیم: از حضرت صادق سؤال شد از آیه شریفه (و نضع الموازین القسط لیوم القیامة) فرمود: ایشان انبیاء و اوصیاء علیهم السلام‌اند «1». در روایت دیگر فرمود: «نحن الموازین القسط» مائیم میزانهاى عدل‌ «2». و در زیارت ششم حضرت امیر المؤمنین علیه السلام وارد شده: (السّلام على میزان الاعمال) «3» حال سؤال اینجاست چگونه می شود از معیار و ملاک سنجش اعمال انتقاد کرد؟ مگر امکان پذیر است، کسی نسبت به ترازوی عدل خدا اعتراض کند! مگر ترازوی عدل خدا - که معصوم هم هست - اشتباه می کند که بشود از او انتقاد کرد؟!

    البته تعلل در پاسخ گوئی به سخنان آقای رئیس جمهور برای این بود که ایشان سیاست مدارند، و سیاست مدارانه این حرف را زدند. قبلا هم اینچنین جملاتی از هم کیشان و هم صنفان ایشان که از قضای روزگار رئیس جمهور هم بوده اند شنیده ایم که بماند سر جای خودش ان شا الله. جناب پناهیان پاسخ صحیحی به این حشویات دادند حتما آن را مطالعه بفرمائید. این آیه ی شریفه ای هم که انتخاب شد برای عکس نوشت، در جوابی که آیت الله اراکی مد ظله العالی به ایشان داده بودند آمده بود. هرچند هر حرفی ارزش پاسخ گفتن ندارد سئل سائل بعذاب الواقع... پس بهتر آنکه کلمات بیشتری در این مورد خرج نشود.

    کلاماً آخر: آقای رئیس جمهور، 14 معصوم را سیاسی نکنید. اجازه دهید - امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف - برای مردم باقی بماند. ما گله مندیم، گور پدر شاخص های اقتصادی، شاخص اقتصادی من مردی است که ساعت 12 شب در سرمای نزدیک به صفر درجه با یک اورکت سبز و یک کلاه کاموایی سیاه وسط میدان شهید الماسی روی چمن ها دراز کشیده و جدول های حاشیه ی میدان بالش زیر سر اوست. شاخص اقتصادی من جیبم و بازار کار من است. وظیفه تان این است که به معیشت مردم برسید نه اینکه بنگاه های بزرگ سرمایه داری را تپل تر کنید. وزیرتان فرمود که ما قیم مردم نیستیم که برایشان خانه بسازیم ولی انگار قیم برادران خودتان و معاون اولتان هستید که با وثیقه ی میلیاردی از زندان آزادشان کنید. این قشر ضعیف شما را رئیس جمهور کردند نه دزدانِ بیت المال و نجومی بگیرانِ اطرافتان.جامعه ای که در آن فقر باشد جامعه ی دینی نیست، شما قرار بود گداپروری نکنید و عزت نفس را به ایران برگردانید. امروز میتوانیم گداهایمان را هم صادر کنیم، و شما خوب می دانید کسی که نان گدائی زیر زبانش رفت، چقدر سخت دوباره به کار باز می گردد. اینها همه خیانت است. لطفا به معیشت ما برسید. این حاشیه سازی های سیاسی جواب صدای قار و قور شکمهای ملت ما نیست. ایضا عرض کنم که تلاش مذبوحانه ی برخی برای جدا سازی مؤمنین از بدنه ی نظام هم بی فایده است. همه میدانیم و خود رهبری هم فرمودند، ایشان تا می توانند فشار می آورند ولی به رأی مردم احترام میگذارند و به رئیس جمهور کمک می کنند. این جای پرسش است که چرا آقای رئیس جمهور تکانی نمی خورند. چرا جناب وزیر می گویند که صادرات نفت اقتصاد مقاومتی است؟ آیا مردم را ابله گیر آورده اند؟ خیر! چرا مجلسی که با رأی مردم انتخاب شده وزرا و دولت را استیضاح نمی کند؟ کمی بهتر ببینید مخالفین، به برکت فتنه های قبلی تان مردم امروز بصیرتر و بیدارتر شدند؛ این کلاهی را که می بافید برای سر ملت ما خیلی کوچک است.

    چند روز پیش کی از عزیزان عراقی عضو کانال به من پیام داد که چه خبر از جمهوری اسلامی و پی جوی اغتشاشات اخیر شد. بعد از اینکه خبر دادم به او که همه چیز تمام شد و علت آن چه بود و ... این سه خط را برای من فرستاد:

    تعرف  الاف العراقیین مستعدین ان یدافعو (بدان هزاران عراقی آماده اند که دفاع کنند ) عن نظام الاسلامی فی ایران ( از نظام اسلامی در ایران ) عن  ای تعرض  للخطر (در مورد هر خطری که برایش اتفاق بیافتد) و انجا بود که فهمیدم غیرت مسلمانان خارج کشور از غیرت خیلی از ماها و مسئولین ما درمورد اسلام و  نظام اسلامی بیشتر است. خدا رحم کند به ما...

    یاحق؛ ناحق

    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 22

    «1» تفسیر برهان، ج 3، ص 61. مدرك سابق، بنقل از كافى و شیخ صدوق.

    «2» سفینة البحار، ج 2، ص 646.

    «3» علم الیقین فى اصول الدین، فیض كاشانى، چاپ انتشارات بیدار، ج 2، ص 945- 943 (با تلخیص) جلد 8 - صفحه 400

    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: جمعه 29 دی 1396 07:23 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید پنجشنبه 28 دی 1396 06:57 ق.ظ نظرات ()

    خداوندا راه مولا علی علیه السلام را می طلبم . . .


    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ‌

    ما را به راه راست هدایت کن...

    سوره حمد - آیه 6

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    از نزول آیه ی شریفه ی «الْیَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِینَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْكُمْ نِعْمَتِی» در روز غدیر مشخص می شود که منظور از نعمت همان ولایت است. پس صراط الذین انعمت علیهم راه کسانی است که نعمت (ولایت) به آنان داده شده است. نتیجه بسیار ساده است، صراط المستقیمی که در سوره ی حمد آمده همان راه امیرالمؤمنین، یعسوب الدین، اسد الله الغالب، حضرت ابوتراب مولا علی بن ابی طالب نفسی و روحی له الفداء علیه آلاف التحیة و السلام و حضرات معصومین علیهم السلام می باشد. و چه چیز برای یک شیعه از این شیرین تر . . .

    از امام صادق (ع) روایت شده است که: «الصراط المستقیم» أمیرالمؤمنین على (ع);«صراط مستقیم» (راه) امیر المؤمنین على (ع) است.  معانى الأخبار، ص ۳۲، ح ۲; نورالثقلین، ج ۱، ص ۲۱، ح ۹۴.

    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 21


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 28 دی 1396 07:14 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید چهارشنبه 27 دی 1396 07:47 ق.ظ نظرات ()

    صدای اذان را می شنوی

    و به همین سادگی از کنارش می گذری . . .

    الَّذِینَ‌ هُمْ‌ عَنْ‌ صَلاَتِهِمْ‌ سَاهُونَ‌

    که از نمازشان غافل و نسبت به آن سهل انگارند.

    سوره ماعون - آیه 5

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    در تفسیر نور آمده است: « در حدیث مى‏خوانیم: هر كس به اوقات نماز بى‏اعتنائى كند و نماز را در اول وقت نخواند، ویل دارد.» همچنین نقل است از حضرت رسول اكرم صلى الله علیه و آله : لا یَنالُ شَفاعَتی مَن اَخَّرَ الصَّلاةَ بَعدَ وَقتِها؛ کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهد رسید. (بحارالانوار(ط-بیروت) ج80، ص20 ، ح 35) و حتی در ترجمه ی جناب آیت الله صادقی تهرانی نیز اینچنین آمده است: «کسانی که از (انجام به وقت و درست) نمازشان سهل‌انگارند.». البته قطعا مراد تأخیر بی دلیل نماز از اول وقت و سهل انگاری در ادای آن است. ان شا الله که خداوند تعالی ما را جزء نمازگذاران قرار دهد صلواتی هدیه بفرمائید


    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 20


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 27 دی 1396 08:04 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید سه شنبه 26 دی 1396 06:25 ق.ظ نظرات ()

    بر بی پناهی ام وحی آمد:

    به سوی خدا فرار کن

    فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّی لَكُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ

    پس به سوی خدا بگریزید، که من از سوی او برای شما بیم‌دهنده‌ای آشکارم!

    سوره ذاریات - آیه 50

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    تعبیر به «فرار» در اینجا تعبیر جالب و لطیفی است، معمولا «فرار» در جائی گفته می‌شود که انسان از یک سو با موجود یا حادثه وحشتناکی رو برو شده، و از سوی دیگر پناهگاهی در نقطه‌ای سراغ دارد، لذا با سرعت تمام از محل حادثه دور می‌شود و به نقطه امن و امان روی می‌آورد. شما نیز از زشتیها، بدیها، بی‌ایمانی، تاریکی جهل، و عذاب جاویدان بگریزید، و در آغوش رحمت حق و سعادت جاویدان قرار گیرید که پناهگاهی بجز آغوش گرم او منتظرتان نیست.


    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 19


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: سه شنبه 26 دی 1396 06:39 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید دوشنبه 25 دی 1396 06:38 ق.ظ نظرات ()

     این راهی را که در پیش گرفته عجیب نیست!

    او دروغهای خودش را باور کرده

    بَلْ‌ یُرِیدُ الْإِنْسَانُ‌ لِیَفْجُرَ أَمَامَهُ‌

    (انسان شک در معاد ندارد) بلکه او می‌خواهد (آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قیامت) در تمام عمر گناه کند!

    سوره آل عمران - آیه 169

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    از طرفی ایمان به معاد مانع فسق و فجور و ظلم و ستم است، از طرف دیگر میل به ظلم و هوس رانی عامل و علت گرایش به مادیگری و انکار معاد است. علی الظاهر کسانی که منکر معاد هستند زندگی راحت و خوبی دارند، ولی ذره ای به این بیاندیشید که اگر قیامتی وجود نداشت، با چه بهانه ای میتوانستیم رنج دنیا را تحمل کنیم! آن کس که معاد را منکر است، فطرت خود را انکار کرده تا بتواند به هوسرانی های خودش بپردازد.


    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 18


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: سه شنبه 26 دی 1396 06:39 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید یکشنبه 24 دی 1396 05:29 ق.ظ نظرات ()

    شهید قطعا زنده است
    این همه شور و اثرگذاری را مگر میتواند یک مرده داشته باشد؟

    وَ لاَ تَحْسَبَنَ‌ الَّذِینَ‌ قُتِلُوا فِی‌ سَبِیلِ‌ اللَّهِ‌ أَمْوَاتاً بَلْ‌ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ‌ یُرْزَقُونَ‌

    (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

    سوره آل عمران - آیه 169

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    پیامبر صلى الله علیه و آله از شخصى شنید كه در دعا مى‌گوید: «اسئلك خیر ما تسئل» خدایا! بهترین چیزى كه از تو درخواست مى‌شود به من عطا كن، فرمود: اگر این دعا مستجاب شود، در راه خدا شهید مى‌شود. مستدرك، ج 2، ص 243.


    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 17


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: یکشنبه 24 دی 1396 05:38 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • خوشا به سعادت آنکس که جلوی نفسش را گرفت . . .


    فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوَى

    قطعاً بهشت جایگاه اوست!

    سوره نازعات - آیه 41

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید


    وَ أَمّا مَن خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفسَ عَنِ الهَوىٰ, فَإِنَّ الجَنَّةَ هِىَ المَأوىٰ

    و اما کسی که از مقام پروردگارش هراسید، و نفس (خود) را از هوس باز داشت، پس بی‌گمان پناهگاهش بهشت است.

    آری! شرط اول بهشتی شدن «خوف» ناشی از «معرفت» است، شناختن مقام پروردگار و ترسیدن از مخالفت فرمان او، شرط دوم که در حقیقت نتیجه شرط اول و میوه درخت معرفت و خوف است تسلّط بر هوای نفس و باز داشتن آن از سرکشی، چرا که تمام گناهان و مفاسد و بدبختیها از هوای نفس سر چشمه می‌گیرد.

    اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 16


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: شنبه 23 دی 1396 06:55 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • هر حرفی، هر راهی، هر تعارفی را که نباید قبول کرد

    ذره ای تأمل هم بد نیست.


    یَا أَیُّهَا النَّاسُ‌ کُلُوا مِمَّا فِی‌ الْأَرْضِ‌ حَلاَلاً طَیِّباً وَ لاَ تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ‌ الشَّیْطَانِ‌ إِنَّهُ‌ لَکُمْ‌ عَدُوٌّ مُبِینٌ‌

    ای مردم! از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید! چه اینکه او، دشمن آشکار شماست!

    سوره بقره- آیه 168

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    همانگونه که خدای تعالی امر کرده که نزدیک حرام نشوید، همانگونه نیز در این آیه ی شریفه تحریم کردن حلال خدا را هم از گامهای شیطان میداند و از هرگونه رهبانیّت و زهد بى‌جا انتقاد می کند. لذا هم خوردنى‌هاى ناسالم را از شیطان مى‌داند؛ «إِنَّمَا الْخَمْرُ ... رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ» و هم نخوردن نابجا را گام شیطان مى‌داند؛ «كُلُوا ... وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ» زیرا در برخى از نقل‌هاى تاریخى آمده است كه بعضى از طوائف عرب، قسمتى از زراعت و حیوانات را بدون دلیل برخود حرام كرده بودند و گاهى نیز این تحریم‌ها را به خداوند نسبت مى‌دادند. آیه نازل شد تا رفع ابهام شود. اسلام، به زندگى مادّى انسان توجّه كامل دارد و در رأس آنها نیازهاى غذایى است كه در این مورد، دهها آیه و صدها حدیث آمده است. یكى از وظایف انبیا نیز بیان خوردنى‌ها و آشامیدنى‌هاى حلال وحرام براى مردم است.

    تفاسیر زیادر در تعبیر " خطوات الشیطان " آمده است ولی چیزی که روشن است این است که نباید از شیطان، چه در تحریم حلال خدا و چه در حلال کردن حرامِ خدا فرار کنید. ان شا الله بتوفیق الهی آتش به خرمن اعمالمان نیافتد صلواتی هدیه بفرمائید

    یا مَن لَا مَلجَاءَ اِلّا اِلَیک؛ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 15


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: جمعه 22 دی 1396 09:41 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید پنجشنبه 21 دی 1396 09:10 ق.ظ نظرات ()

    اگر مواظب خودش نباشد

    غرق دنیا می شود.


    إِنَ‌ الْإِنْسَانَ‌ خُلِقَ‌ هَلُوعاً

    به یقین انسان حریص و کم‌طاقت آفریده شده است،

    سوره معارج - آیه 19

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    همانا انسان، بى‌تاب و حریص آفریده شده است. هرگاه بدى به او رسد، نالان است. و هرگاه خیرى به او رسد، بخیل است. مگر نمازگزاران. آنان كه بر نمازشان مداومت دارند.

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 14


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 21 دی 1396 09:20 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید چهارشنبه 20 دی 1396 07:32 ق.ظ نظرات ()

    اهل سوال باش

    لَقَد كانَ فى یوسُفَ وَ إِخوَتِهِ إیٰتٌ لِلسّائِلینَ 

    براستى در [سرگذشتِ‌] یوسف و برادرانش نشانه‌ها- نشانه‌هاى قدرت و حكمت خداوند یا هدایت- و عبرتها براى پرسندگان است.

    سوره یوسف - آیه 7

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    هر کسی که بخواهد، هر کسی که سوال داشته باشد از این قرآن بهره ی بیشتری می برد. اصلا به اذعان برخی مفسرین پیدایش سؤالهایى درباره علم و حکمت خداوند و امتیازات یوسف(ع) ، باعث طرح داستان یوسف(ع) در قرآن (إن ربک علیم حکیم. لقد کان فى یوسف و إخوته ءایت للسائلین) شده. یک بار دیگر داستان یوسف نبی را بخوان، این بار با این نگاه که حکمت خدا را در برابر اراده های بشری ببینی. برادرانش، زلیخا، بت پرستان و هزارانی دیگر پی به زمین زدنش بودند و خدای ( جل و علی ) عزیز مصرش گردانید.

    همیشه سوال کن، دنبال سوال باش و جوابهایت را از قرآن بگیر

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 13


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 20 دی 1396 07:47 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید سه شنبه 19 دی 1396 06:37 ق.ظ نظرات ()

    بی خیال همه ی آدم ها!

    تو بگو در چشم خداوند چگونه باید باشم؟


    یَا أَیُّهَا النَّاسُ‌ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ‌ مِنْ‌ ذَکَرٍ وَ أُنْثَى‌ وَ جَعَلْنَاکُمْ‌ شُعُوباً وَ قَبَائِلَ‌ لِتَعَارَفُوا إِنَ‌ أَکْرَمَکُمْ‌ عِنْدَ اللَّهِ‌ أَتْقَاکُمْ‌ إِنَ‌ اللَّهَ‌ عَلِیمٌ‌ خَبِیرٌ

    ای مردمان! ما شما را از مرد و زنی (به نام آدم و حوّاء) آفریده‌ایم، و شما را تیره تیره و قبیله قبیله نموده‌ایم تا همدیگر را بشناسید (و هر کسی با تفاوت و ویژگی خاص درونی و بیرونی از دیگری مشخّص شود، و در پیکره‌ی جامعه انسانی نقشی جداگانه داشته باشد). بی‌گمان گرامی‌ترین شما در نزد خدا متّقی‌ترین شما است. خداوند مسلّماً آگاه و باخبر (از پندار و کردار و گفتار شما، و از حال همه‌کس و همه چیز) است.

    سوره حجرات - آیه 13

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    بعضی برای اینکه بقیه بهشون بگن لاکچری، بهشون بگن با کلاس و ... تظاهر به اون چیزی که نیستن می کنن. چقدر خوبه آدم بیخیال ارزش های تو چشم آدمها بشه و بچسبه به خدای خودش. تنها ملاکی که خدا برای برتری افراد مشخص کرده تقواست، تقوا یعنی اینکه بتونی در برابر وسوسه های نفس و شیطان مقاومت کنی. کسی که دنبال برتری پیش خدا باشه، بارها عزیزتره. آدمهای با تقوا رو همه مون دوست داریم. همونایی که همیشه میشه بهشون اعتماد کرد. حتی اگه لاکچری نباشن...

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 12


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: سه شنبه 19 دی 1396 06:53 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید دوشنبه 18 دی 1396 06:38 ق.ظ نظرات ()

    به زیبائی صبر کن

    خدا به پیغمبرش هم اینچنین فرمود:


    فَاصْبِرْ صَبْراً جَمِیلاً

    صبر جمیل داشته باش (و جزع و فزع و یأس و نومیدی به خود راه مده).

    سوره معارج - آیه 5

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    «صبر جمیل» یعنی شکیبائی زیبا، یعنی آن صبر و استقامتی است که تداوم داشته باشد، یأس و نومیدی به آن راه نیابد، و توأم با بیتابی و جزع و شکوه و آه و ناله نگردد، و در غیر این صورت جمیل نیست. چنین صبری فقط از کسی ساخته است، که به نگاه خدا ایمان دارد. پس تو نیز صبر کن. آدمی در سختی هاست که ساخته می شود.

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 11


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: دوشنبه 18 دی 1396 08:34 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • کبلایی حمید یکشنبه 17 دی 1396 06:49 ق.ظ نظرات ()

    کلید مشکلات دست خداست، نه کدخدا . . .

    حتی اگر 100 برجام دیگر هم امضا شود، حرف قرآن یکی است.

    وَ لَنْ‌ تَرْضَى‌ عَنْکَ‌ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَى‌ حَتَّى‌ تَتَّبِعَ‌ مِلَّتَهُمْ‌ قُلْ‌ إِنَ‌ هُدَى‌ اللَّهِ‌ هُوَ الْهُدَى‌ وَ لَئِنِ‌ اتَّبَعْتَ‌ أَهْوَاءَهُمْ‌ بَعْدَ الَّذِی‌ جَاءَکَ‌ مِنَ‌ الْعِلْمِ‌ مَا لَکَ‌ مِنَ‌ اللَّهِ‌ مِنْ‌ وَلِیٍ‌ وَ لاَ نَصِیرٍ

    هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.

    سوره بقره - آیه 120

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

    کلمه ی "لن" دلالت بر نفی ابد دارد؛ یعنی تا ابد اینچنین است که یهودیان و مسیحیان از تو راضی نمی شوند. ضد هلوکاست حرف بزنی، تحریم می شوی و از فتنه گران سال 88 حمایت می کنند. برجام امضا کنی و با جان کری مک دونالد بخوری باز هم از فتنه گران 96 حمایت می کنند و یک موضوع داخلی را به شورای امنیت سازمان ملل می برند. فرقی بین این و آن نیست. آنهائی که در زندگی سیاسی و اجتماعی شان راهی بجز قرآن پیش گرفته اند و الگوی موفق را غرب می پندارند بدانند، خدا به مراتب از غرب توانمندتر است. بجای اینکه سراغ مبانی سیاسی و اجتماعی نئولیبرالیسم بروند، برگردند به متن قرآن و اقتصاد مقاومتی و ... .

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 10


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: یکشنبه 17 دی 1396 07:03 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • اگر در زندگی ات گره هست، ببین خدا هم هست ؟!


    وَ مَنْ‌ أَعْرَضَ‌ عَنْ‌ ذِکْرِی‌ فَإِنَ‌ لَهُ‌ مَعِیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ‌ یَوْمَ‌ الْقِیَامَةِ أَعْمَى‌

    و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور می‌کنیم!»

    آیه 124 - سوره طه

    برای دریافت تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

     «معاویة بن عمار عن أبى عبداللّه(ع) قال: سألته عن رجل لم یحجّ قطّ و له مال قال: هو ممّن قال اللّه: «و نحشره یوم القیامة أعمى» قلت: سبحان اللّه أعمى؟ قال: أعماه اللّه عن طریق الجنّة; تفسیر قمى، ج ۲، ص ۶۶; نورالثقلین، ج ۳، ص ۴۰۶- ، ح ۱۷۳.

     معاویة بن عمار گوید: از امام صادق(ع) در باره کسى که مالى داشته و به حج نرفته است سؤال کردم؟ فرمود: او در زمره کسانى است که خداوند فرموده: «و نحشره یوم القیامة أعمى». گفتم سبحان اللّه نابینا؟ فرمود: خداوند او را از [دیدن ]راه بهشت نابینا کرده است».

    مجموعه ی 100 آیه

    طرح شماره 9


    در تلگرام ما رو دنبال کنید

    آخرین ویرایش: شنبه 16 دی 1396 06:49 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 2 1 2